Topic 4 , Mengenali Kampus

Mengenali kampus

  1. Fakulti di uitm cawangan Pahang

     

    • Fakulti Perkaunan
    • Fakulti pengurusan & perniagaan 
    • Fakulti sains gunaan 
    • Fakulti Perladangan &agroteknologi 
    • Fakulti sukan & rekreasi 
    • Fakulti kejuteraan awam 
     
    • Fakulti Sains komputer & (FSKM Kampus Jengka)

    • Jenis sumber  

      1. Sumber akademik

      • Perpustakaan ,Teknologi maklumat dan komputer, pendaftar . Dan terletak di Perpustakaan Al bukhari , Bangunan Pentadbiran < makmal It < HEA
      1. kolej kediaman , makan dan pengangkutan  

        • Bus, tempat makan . dan terletak di stesen bas , Dm kolej Tok Gajah , Kolej Mat kilau , Koperasi , van , bas.

          1. sumber organisasi pelajar

            • kurikulum tambabahan , aktiviti masa lapang ,. dan terletak di padang raghbi , court , stadium , Kem Gading .

      Kenali sekitar uitm Jengka

      • HEA
        HEP
        BENDAHARI
        PERPUSTAKAAN
        UNIT EHWAL ISLAM
        UNIT LADANG
        PENTADBIRAN


        HAL EHWAL PELAJAR (HEP)

        • unit pentadbiran Am 
        • unit kebudayaan 
        • unit sukan 
        • unit kokurikulum unit kesihatan 
        • unit kerjaya dan kaunselinng
        • unit kepimpinan (UKP)


        1. aktiviti pelajar 
        2. tatatertib pelajar 
        3. ko kurikulum 
        4. kerjaya dan kaunseling pelajar 
        5. sukan pelajar
        6. perubatan dan kesihatan pelajar
        7.  

           BENDAHARI 

          • dikenakan yuran dan denda jika ada dengan hal hal berkaitan .

          PERPUSTAKAAN

          A. pengendalian  perkhidmatan 


          • memastikan pendaftaran keahlian pelanggan baru yang menggunakan boran  dibuat dalam tempoh 10minit bagi setiap pelanggan selepas penerimaan permohonan 
          • mengendalikan pinjaman dan pemulangan bahan  di kaunter dalam tempoh 1 minit bagi satu bahan 
          • memastikan pertanyaaan rujukan , cadangan dan aduan pelanggan diberi maklum balas dalam masa 3 hari berkerja 
          • memastikan PUITM menganjurkan aktiviti bersama pelanggan dan masyarakat sekurang kurangnya 2 kali setahun

            b.  perkhidmatan teknologi 

        •  setiap pelajar diberi kebenaran menggunakan perkhidmatan di sudut IT maksimum  1 
        •  memastikan sistem WebOpac berfungsi dengan baik sepanjang masa operasi perpustakaaan 

         c.pengurusan koleksi

        • memastikan  koleksi terkini bahan maklumat dimaklumkan kepada warga UITM (Pahang) setiap bulan melalui e mel/ senarai. 
          • memastikan cadangan bahan rujukan diberi maklum balas kepada pelanggan dalam masa 3 hari bekerja
          •  memastikan setiap jurnal/ majalah baru boleh dirujuk dalam masa 3 hari bekerjasama dari tarikh penerimaan   
             Unit Ladang
            1. Kemudahan tempat menjalan latihan praktikal bagi peljar pelajar DPIM untuk peningkatan ilmu dan pengalaman
            2. menjadi pusat rujukan dan penyelidikan pertanian .
            3. layanan mesra dan bertanggungjawab melalui perkhidmatan yang berkualiti
            4. menyediakan ladang sebagai makmal pelajar dan pensyarah DPIM dalam penyediaan latihan praktikal.
            5. Memperlengkapkan segala peralatan , kemudahan dan perkhidmatan pertanian agar dapat memberi perkhidmatan yang berkualiti.

Comments

Popular posts from this blog

Topic 5 , Memory Learning

Topic 3 , Time management by Dr. Siti Noorbaini Sarmin